قبله عشق

شکر خدا را که در پناه حسینیم، عالم از این خوب تر پناه ندارد

قبله عشق

شکر خدا را که در پناه حسینیم، عالم از این خوب تر پناه ندارد

قبله عشق

زندگی به خون وابسته است و پیکر تاریخ بی خون خدا مرده ای بیش نیست و سر مبارک امام شهید بر فراز نی رمزی است میان خدا و عشاق ؛ یعنی که این است بهای دیدار .
"شهید سیدمرتضی آوینی"

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

ابراهیم حاتمی کیا

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۵۹ ب.ظ

"بسم الله الرحمن الرحیم"

 

تو این روزها الحق ابراهیم حاتمی کیا رزمنده شجاع و مخلص جنگ نرم است. ممنون از شما آقاابراهیم که حرف دل امثال ما رو به گوش همه می رسونید. انشاالله که این گوش شنوا باشد. متن زیر هم نامه دل نشین "حسین قدیانی به ابراهیم حاتمی کیا" است.

 

                                    

 

به نام خدا… خدای کلمه، خدای حرف، خدای «چ». به نام خدا… خدای پاوه، خدای جاده اهواز – خرمشهر.

و سلام بر ابراهیم! حالا «چ» فقط یکی از سی و چند حرف زبان فارسی نیست؛ بیشتر، آدمی را یاد آخرین اثر حاتمی کیا می اندازد، یاد «چمران» که درست مثل «چریک» با «چ» شروع می شود! وه که در همین مختصر حرف ناز و مدور ۳ نقطه ای، چقدر معنای بلند بالا خوابیده… و من، «چ» عزیز را دوست می دارم، آنجا که حتی در اوج جنگ و خون، نهیب علیه منیت و دعواهای نفسانی را فراموش نمی کند؛

«شما وسط این بگومگو، صدای اصل کاری را نشنیدید… خوب گوش کنید!»

{از مناره های دوردست، صدای اذان می آید؛ الله اکبر…}

اصلا سر ابراهیم درد می کند برای تبر دست گرفتن، رفتن به جنگ بت های نفسانی، دعوا… دعوا با خود و با نفس خود به خاطر خدا… و خدا رحمت کند آنکه بر این حلال زاده نیز نام «ابراهیم» گذاشت. در زمانه ای که عمدتا فیلمساز به جای فیلم حرف می زند، بعضی ها معتقدند؛ «فیلم باید خودش حرف بزند». در «چ» اما حرف، نه از آنِ فیلمساز است، نه از آنِ فیلم. حتی این «چمران» هم نیست که حرف می زند! حرفی اگر هست، فقط و فقط حرف خداست. «چ» حرف خداست. خدایی که از حلقوم مصطفی چمران و اصغر وصالی حرف می زند! ابراهیم را هم باید به تبر شناخت و هم عرفان… و مگر نه آنکه چمران خود گل و گلوله و صلح و اسلحه و عشق و جنگ و عرفان و نبرد را با هم داشت؟! و مگر نه آنکه وسط معرکه، با گل آفتاب گردان، عکس یادگاری می انداخت؟!

از «علی (ع)» فیلم ساختن، بسی سخت تر است تا از پیامبر، چرا که «جمع اضداد» را مشکل بتوان «تصور» کرد، چه رسد به «تصویر»! و چمران در گونه خودش، «جمع اضداد» بود. گفتم که! سر ابراهیم درد می کند برای دعوا!

«اصلا خود خمینی هم سرباز خدا بود».

وه که چه عارفانه بود این پاسخ شهید چمران به شهید وصالی. «چ» هم سرباز خداست؛ خواه حرف باشد، خواه فیلم…

آهای ابراهیم حاتمی کیا! جایی به بزرگی گفته بودی؛ «من مطرب نیستم» اما هیچ می دانستی روضه های نابی می خوانی؟!

به حرمت اشک هایی که در حریم خصوصی «چ» ریختم، این چند جمله را که با حروفی از قبیل «چ» نوشته شده، پذیرا باش. فقط همین یک قلم شهید، فقط همین چمران کفایت می کند که تو حق داشته باشی عاشق شهدا باشی. و همچنان از جبهه و جنگ، فیلم بسازی. این سهم تو نیست، حق توست. و اصلا نمی شود چمران را دوست نداشت. ابراهیم! این جمهوری، «جمهوری مصطفی ها» است. «مصطفی» نام تمام شهدای هسته ای این دیار است. از حیث علمی، همه چمران را به دکترا در زمینه «فیزیک پلاسما» می شناسند، من اما به مهمترین زیرشاخه درسی اش یعنی «گداخت هسته ای». آری، این جمهوری، «جمهوری مصطفی ها» است… و هنوز عصای خمینی بلند است.

دوستدارت حسین قدیانی

 

۹۲/۱۲/۰۲

نظرات  (۶)

برام دعاکن؛هم رکاب...
پاسخ:
اگه لایق بودم حتما به یادتون هستم.
محتاجیم به دعا
خدا حفظشون کنه
و ایضا شما را
پاسخ:
انشالله...
ممنون
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۱۹ خانم چادری
باید گفته بشه و به قلم بیاد  و خونده بشه.
درپناه خدا.
سلام

عرضم به خدمتتون که متاسفانه بنده اطلاعات زیادی از بحث نانو خاطرم نیست(کارهای ما تو زمینه نانو برمیگرده به سال88 و اون موقعا!)

تا اونجایی که بنده میدونم نانو لوله ها از شبکه تعداد زیادی کربن تشکیل میشه و این زنجیره ها بصورت لوله یا در موادی مثل فلورین C60 به شکل توپ فوتبال!

اگر از زاویه کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی اتم کربن در کنار هم بهشون نگاه کنیم خب نانو لوله ها هم یه جورایی پلیمر هستن ولی با خواص کاملن ویژه(ظرفیت حرارتی و عبور دهی و توانایی استرس پذیری و استحکام مکانیکی و ....)

ولی بنده تا بحال این لفظ نانو پلیمر کربن رو نشنیدم!

به نظر حقیر یکیه ولی خب نظر حقیر در حد معلوماتمه که تقریبا صفره!

لذا پیشنهاد میکنم این رو سرچ بفرمایید تو متون انگلیسی.
اگر به نتیجه نرسیدید بفرمایید تا بنده از دوستان و اساتید بپرسم.

در مورد نانو لوله ها مقاله انگلیسی زیاد دارم ولی باید مشخص باشه برای چه کاری میخواید چون موضوعات و محورهای این بحث خیلی زیاده.

فک کنم هیچ کمکی نتونستم بکنم بهتون!
بهرحال عذر بنده رو به جهت بی سوادی بپذیرید.

یاعلی
پاسخ:
سلام

من هم با سرچی که تو اینترنت داشتم نانو پلیمر کربن رو نانو لوله کربن معرفی می کرده.

استاد آز فیزیک مون تحقیق داده و منم دیروز خلاصه ای از چگونگی ساختار نانو لوله ها و کشف و خواص و ویژگی هاشو براش خیلی مختصر ارائه دادم برای آشنایی با تحقیقم آخرش میگه اصلا بحثت راجع موضوع نبوده!!!

به نظر من هم نانو پلیمر کربن همون نانو لوله کربن میشه.

امروز هم پیش اساتید شیمی رفتم گفتند چیزی به نام نانو پلیمرکربن فکر نمی کنم وجود داشته باشه.

شرمنده ببخشید مزاحمتون شدم.

یاعلی
۰۸ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۰۳ در راه مانده...
ســلام..

خـــدا حفظشــون کنهـ ! بالاخــره یه متــن متمــایز ، نوشــتهـ شد!

خــدا قوت
من فیلمو ندیدم ولی معنی این دیالوگ خمینی هم سرباز خداست رو نمیفهمم بعید میدونم شهید چمران خودش و خمینی رو در یک رابطه عرضی سرباز خدا دونسته باشه چرا فیلمسازها از رابطه طولی ولایت فرار میکنن؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">