قبله عشق

شکر خدا را که در پناه حسینیم، عالم از این خوب تر پناه ندارد

قبله عشق

شکر خدا را که در پناه حسینیم، عالم از این خوب تر پناه ندارد

قبله عشق

زندگی به خون وابسته است و پیکر تاریخ بی خون خدا مرده ای بیش نیست و سر مبارک امام شهید بر فراز نی رمزی است میان خدا و عشاق ؛ یعنی که این است بهای دیدار .
"شهید سیدمرتضی آوینی"

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

رقیه بنت الحسین(س)

چهارشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۹ ب.ظ

"بسم رب الحسین"

 

دلم از خرابه دیگه خونه امشب
مزاحم شدم من برا عمه زینب
میسوزم تو این تب
صورت من کبوده و زرده
حرف دلم گلایه و درده
یه دختر شامی رو دیدم که
روسری منو سرش کرده
یه دنیا درد دل دارم بابا
از اون شب سرد توی صحرا
موی سرم سپیده و قدم
شده شبیه مادرت زهرا

آه بابا...

 

روضه شب سوم محرم

دریافت


+به یاد فرزندان شهدا

مخصوصا رضوانه شهیدباغبانی و کوثر 3ساله ی شهیدبیضایی

التماس دعا

۹۳/۰۹/۰۵

نظرات  (۲۸)

توقف ممنوع!

http://www.sahebzaman.org/dl/sound/clip/tavaqof-mamnu.mp3
۰۶ آذر ۹۳ ، ۰۰:۲۳ پلڪــــ شیشـہ اے
:(

اون صوت :*(

این شعر :*(

اجرتون با خدا
پاسخ:
ممنون
۰۶ آذر ۹۳ ، ۰۴:۳۵ سید محمود موسوی
جوجه کبوترم بی آب و دانه بود
افطار دخترم با تازیانه بود

اجرکم عندالله

یازهرا...
۰۶ آذر ۹۳ ، ۱۰:۱۹ وبلاگ شمس

آن کشته که بردند به یغما کفنش را
تیر از پی تیر آمد و پوشاند تنش را

خون از مژه می‌ریخت به تشییع غریبش
آن نیزه که می‌برد سر بی‌بدنش را

پیراهنی از نیزه و شمشیر به تن کرد
با خار عوض کرد گل پیرهنش را

زیباتر از این چیست که پروانه بسوزد
شمعی به طواف آمده پرپر زدنش را

آغوش گشاید به تسلای عزیزان
یا خاک کند یوسف دور از وطنش را

خورشید فروزان شده در تیرگی شام
تا باز به دنیا برساند سخنش را


فاضل نظری



۰۶ آذر ۹۳ ، ۱۴:۰۱ وبلاگ شمس
عــــاشق آنست که پای غــم دلــــدار بماند                           هـر که شد محـرم دل در حـرم یـار بماند
عشق شیرین حسیــــن است معمای جنـون                          وآنکه این کار ندانست در انکــــار بماند
محض لبهای حسین است که تا شور نشور                           آب حسرت شد و در چشـم گهر بـار بماند
از صـدای سخـــن عشــق ندیدم خـــوشـتر                            درس عشقی است که از نام علمدار بماند
کـــــــربلا مرکز دلهای گرفتار حســــــین                               یادگــــــــاری که در این گنبد دوار بماند
ما را کبوترانه وفادار کرده است
آزاده کرده است و گرفتار کرده است 
بامت بلند باد که دلتنگی ات مرا 
از هرچه غیر تو بیزار کرده است
خوشبخت آن دلی که گناه نکرده را 
در پیشگاه لطف تو اقرار کرده است
تنها گناه ما طمع بخشش تو بود
ما را کرامت تو گنه کار کرده است
چون سرو سرافرازم و نزد تو سر به زیر 
قربان آن گلی که مرا خوار کرده است
فاضل نظری
اگر بر اهل ظاهر، روز و شب جز چرخش کره ی زمین بر گرد خویش و در مدار خورشید هیچ چیز در خود نهفته ندارد، اما برای اهل راز، این شب, شب هجرت از پرستش نفس به پرستش رب است. کره ی زمین در طواف نور است و اگر بر گرد خویش نیز می چرخد، تمثیلی از این معناست که : "من عرف نفسه فقد عرف ربه". بگذار اهل ظاهر در مرگ جز ترس و مرگ نبینند.
مرتضی اوینی
۰۷ آذر ۹۳ ، ۰۰:۱۸ عـــطـش ...
بابا جــان
مدتی می شود از حال لبت بی خبرم
چند وقت است صدایم نزدی دخـتــر من ...
۰۷ آذر ۹۳ ، ۰۸:۵۲ ... حسینی ...

شام! ای پیچیده در حرارت عصیان!

محکم‏تر بزن این تازیانه‏ های پی در پی را که فردا از جای تازیانه‏ ها،

هزاران بهار جوانه خواهد زد. خرابه ‏هایت،

آرامگاه ملائکی‏ـست که بر دیواره‏ های ویرانِ شرم سر می‏ کوبند.

شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) تسلیت باد
۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۱:۱۶ وبلاگ شمس
تا شعله هجران تو خاموش کنم
بر آتش دل ز صبر، سرپوش کنم

بسیار بکوشیدم و نتوانستم
یک لحظه غم تو را فراموش کنم

ای کاش، دمی دهد امانم این اشک
تا نقش تو را به دیده منقوش کنم

آخر چه شود، شبی به خوابم آیی
تا جام محبت تو را نوش کنم

بنشینی و در برت، مرا بنشانی
تا زمزمه نوازشت گوش کنم

گر بار دگر مرا در آغوش کشی
صد بوسه بر آن دست و بر و دوش کنم

سجاده تو، که می‌دهد بوی تو را
برگیرم و بوسم و در آغوش کنم

چون درد فراق تو، ز حد درگذرد
زین عطر تو قلب خویش، مدهوش کنم

از حمله غارت به دلم آتشهاست
این داغ، عیان، ز لاله ای گوش کنم

گویند به من، یتیم غارت زده ام
زآن چشمه چشم خویش پرجوش کنم

دیگر اگر ای پدر نخواهی برگشت
برخیزم و پیکرم سیه پوش کنم؟

این داغ حسین، جاودان است حسان
هرگز نتوان به اشک، خاموش کنم

شاعر:حبیب چایچیان
...........
شهادت حضرت رقیه(س) را خدمت شما تسلیت عرض می کنم.
یاعلی
۰۸ آذر ۹۳ ، ۲۲:۲۷ خـــــادم الرضــــا
عاشق این مداحیم :((
امام موسی کاظم علیه السلام:

التَّدبِیرُ نِصفُ العیشِ
تدبیر نیمی از زندگی است.

تحف العقول، ص 425

سلام
طرح قرائت زیارت عاشورا
به چهارده نفر اول قرعه کشی 14 شارژ ایرانسل و همراه اول 
انشاء الله اربعین کربلا باشی یا علی
پاسخ:
سلام
انشالله زیارت عاشورا رو می خونم.
ولی خطم ثابته!!! این مدلی شو دیگه ندیده بودم!!

سلام عمر ما داره مثل برق و باد میگدره
 میدونم وقتی میای تو طرح ما شرکت میکنی
 چند روز بعد میایی میگی انگار همین دیروز بود که تو طرحتون شرکت کردم
 انشاء الله که با شرکت تو این طرح پرواز کنید.... یاعلی
۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۱:۳۴ وبلاگ شمس
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
گذر تک تک این ثانیه های عمرم / به قدیمی شدن نوکری ات می ارزد
۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۲:۳۸ وبلاگ شمس

در تمام عمر با چشمان تر گفتم حسین

در غمت با گریۀ شام سحر گفتم حسین

دامنی لبریز گل در دامن خود یافتم

تاکه بایاد غمت با چشم ترگفتم حسین

باز شد بر  روی من درهای الطاف خدا

چون که با آه غمی صاحب اثر گفتم حسین

لحظه ای غافل نبودم من زیاد و نام تو

در وطن بودم اگر یا در سفر گفتم حسین

من دل گم گشته ام را یافتم در کربلا

هر زمان با ناله و سوز جگر گفتم حسین

همره زوارّ کوی تو به گوشم هر زمان

آمد از کرببلای تو خبر گفتم حسین

هیچ نامی لذتش بالاتر از نام تو نیست

چون «وفائی» در همه عمرم اگر گفتم حسین

سید هاشم وفائی

سلام
روضه عالی بود
الهی به رقیه ...
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۶:۰۲ وبلاگ شمس

 

آقـــا اجـازه ! دلــــــزده ام از تمـــــام شـهر


بی تــــو دلـــ♥ـــم گرفته ازایـن ازدحـام شــهر


آقـا اجـازه! دست خودم نیــست خســـته ام


در درس عشــــ♥ـــق من صـفِ آخـــــرنشسته ام


در این کلاس ، عاطــــــفه معنــــــا نمیـدهد


اینـجا کـسی بـرای تـــــو برپـــــا نمیــــــدهد


آقـــــــا اجــــازه ! بغـــــض گرفتـه گلویمان


آنقـــــــدر رد شدیم که رفـــت آبرویمان

۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۸:۳۸ وبلاگ شمس
برپا شده است در دل من خیمه ی غمی
جانم چه نوحه و چه عزا و چه ماتمی

عمری است دلخوشم به همین غم که در جهان
غیر از غمت نداشته ام یار و همدمی

بر سیل اشک خانه بناکرده ام ولی
این بیت سُست را نفروشم به عالمی

گفتی شکار آتش دوزخ نمی شود
چشمی که در عزای تو لب تر کند نمی

دستی به زلف دسته ی زنجیرزن بکش
آشفته ام میان صفوف منظّمی

می خوانی ام به حُکم روایات روشنی
می خواهمت مطابق آیات محکمی

ذی الحجّه اش درست به پایان نمی رسد

تقویم اگر نداشته باشد مُحرّمی ...


شاعر:سعید بیابانکی

افتاده در این راه، سپرهای زیادی
یعنی ره عشق است و خطرهای زیادی

بیهوده به پرواز میندیش کبوتر!
بیرون قفس ریخته پرهای زیادی

این کوه که هر گوشه آن پاره لعلی است
خورده است بدان خون جگرهای زیادی

درد است که پرپر شده باشند در این باغ
بر شانه تو شانه به سرهای زیادی

از یک سفر دور و دراز آمده انگار
این قاصدک آورده خبرهای زیادی

راهی است پر از شور، که می بینم از این دور
نی های فراوانی و سرهای زیادی

هم در به دری دارد و هم خانه خرابی
عشق است و مزینّ به هنرهای زیادی

بیچاره دل من که در این برزخ تردید
خورده است به اما و اگرهای زیادی

جز عشق بگو کیست که افروخته باشند
در آتش او خیمه و درهای زیادی...

سعید بیابانکی

۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۶:۴۱ کــربــ بلایی محـب
سلامــ خداقوتــــــــــ
حال جامانده ها از بد هم بدتر است ،
دلتنگی کهـــــ بالا بگیرد ...
نازنین یار مرا باز ندیدی, !باشد!
به گمانم که دل از من تو بریدی! باشد!
بود همواره امیدم که مرا میخواهی
من همانم که نشستم به امیدی! باشد!
بین بازار غلامان نظر انداخته ای
جنس مرغوب نبودم نخریدی! باشد!
"دست عشاق گرفتی و حرم بردی آه"
طبق معمول زمن دست کشیدی! باشد!
مهربانی تو مال دگران است چرا
باز ای یار به دادم نرسیدی! باشد!
این همه زار زدم داد زدم کرب و بلا
این حرم گفتن من را نشنیدی! باشد!
چه کنم تلخی تو باز حلاوت دارد!
دل تنگم بخدا میل زیارت دارد
"به روزمــــ با "سفری بی پایان "
التماس دعا
یازهراکربـــــ بلا ان شاءالله
پاسخ:
حرف دل زیبایی بود.

سلام

 

 فرا رسیدن روز دانشجو را به شما صمیمانه تبریک می گویم....

 

 

 25 توصیه رهبری به دانشجویان....

 

http://zareh.blog.ir/post/636

 

پاسخ:
سلام
سپاس...
۱۸ آذر ۹۳ ، ۲۰:۳۴ وبلاگ شمس
به بام بر شده ام از سپیده ی تو بگویم

اذان به وقت گلوی بریده ی تو بگویم


اذان به وقت گلویی که قطعه قطعه غزل شد

غزل غزل شده ام تا قصیده ی تو بگویم


غزل غزل شده ام ای شهید عشق که چون گل

ز عاشقان گریبان دریده ی تو بگویم


هزار مرتبه آتش شدم نشد که غروبی

زخیمه های به آتش کشیده تو بگویم....


به بام برشده ام با عقیق، آینه، سبزه

مگر ز دیدن ماه ندیده ی تو بگویم


به بام بر شده ام تشنه ، با صدای بریده

اذان به وقت گلوی بریده ی تو بگویم

علیرضا قزوه

۱۹ آذر ۹۳ ، ۱۱:۰۱ بنت الهدی حسینی
صبغه الله به روز شده است.
تشریف بیاورید
مستی به شکستن سبویی بند است 
هستی به بریدن گلویی بند است
گیسو مفشان، توبه ی ما را مشکن 
چون توبه ی عاشقان به مویی بند است
از غیر تو بی نیاز کردند مرا
با عشق تو هم تراز کردند مرا
تا فاش شود فقط تو در قلب منی 
جراحی قلب باز کردند مرا!

سعید بیابانکی
راه کاروان عشق از میان تاریخ می‌گذرد و هر کسی در هر زمان بدین صلا لبیک گوید، از ملازمان کاروان کربلاست

شهید سید مرتضی آوینی


  لبیک یا حسین.....
۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۹:۵۳ وبلاگ شمس
سلام
با یک پست جدید منتظر حضورتان در شمس هستم.
موفق باشید ان شاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">